Våra arrangemang

Varje år arrangerar vi några tävlingar, själva eller tillsammans med andra föreningar. Vid dessa tävlingar behövs funktionärer av många olika slag, bakning, parkeringsvakter, banläggare, kontrollutsättare, kontroll-intagning, start och mål funktionärer, sekretariatspersonal mm.

Klubbens tävlingar under 2024

Lördagen den 25 maj arrangerar vi för andra året distriktstävling med tonvikt på ungdomar. Tävlingen kallas för Storsjöträffen och den kommer även att vara tävling nr 2 i LF Jämtlands ungdomsserie. Tanken är att det ska bli en årligen återkommande nationell tävling. I år är tävlingsplatsen förlagt till en nyritad karta i Tullus.

Lördagen den 16 juni är det dags för nästa tävling, vilket är årets sprint DM som vi genomför i Krokom tillsammans med Frösö IF. Detta är även deltävling nr 4 i LF Jämtlands ungdomsserie.

Den 13:e augusti står vi värd för årets sista skogsfemma, vilken vi planerar genomföra i Nälden.

Att klubben kan ha så billig medlemskostnad och deltagarkostnad beror på att vi drar in pengar varje år på våra arrangemang.