Headerbild

Barn- och ungdomssektionen

Orienteringsträning - 24

Välkommen till orienteringsträning med OK Storsjön anpassat för barn från 7 år, ungdomar och parasportare med intellektuell funktionsnedsättning (både vuxna och barn). Vi varierar våra träningsplatser runt om i Krokoms kommun som centrala Krokom, Aspås, Nälden, Rödön och Änge. Våra träningar genomförs i de olika grupperna grön, vit, gul och ungdomsgruppen. Parasportare tränar i den grupp där det passar men samlas gemensamt i parasportgruppen. Det är anpassat från barn från sju år (född 2017) och uppåt. Det är viktigt att du som vuxen följer med ditt barn som inte kan springa själv i skogen under träningen. För de yngsta handlar det om att på ett lekfullt sätt lära sig om och börja hitta i skogen. Det handlar även om att lära sig kartans tecken, passa kartan och hitta kontroller vid eller nära stigar. I de äldre grupperna fokuserar vi på att orientera i skogen. Också här övar vi på kartans tecken, passa kartan, kompass, gena genom skogen och höjdkurvor.

Medlemskap och träningsavgift

Att bli medlem kostar 100 kr/person eller 200 kr/familj. För info om hur du blir medlem samt betalning se https://okstorsjon.klubbenonline.se/bli-medlem. Att vara med på träningarna kostar utöver medlemsavgift också en träningsavgift på 200kr/barn/år. Denna kan du betala samtidigt som du betalar medlemsavgift eller separat, men se till att skriva i meddelandetext vilket/vilka barn det gäller. Varje barn får en klubbtröja. Vi har frivillig återlämning av urvuxna tröjor

Anmälan till träningarna

Anmälan till träningarna sker via ett formulär, direktlänk här. Eller kopiera över denna text i din web-läsare https://forms.gle/RRZ1LGmyjHm5NduRA

Information

Gå med i facebook-gruppen OK Storsjön – Vi som tränar och tävlar. Där kommer vi att lägga ut information om någon träning behöver flyttas eller annat kul som händer. För dig som är vuxen och vill lära dig lite grunder i orientering. Den 13 maj kör vi detta samtidigt som den ordinarie träningen. Höstens träningar börjar igen måndag den 19 augusti. Vi återkommer om vilka platser vi tränar på då. Undrar ni över något, hör av er till Marie 073-044 23 07 eller a.marie.ohlsson@gmail.com.

Välkomna!